Schimmel Snorkel en Tarsier Teaser - Reisverslag uit Kakaskasen Satu, Indonesië van Sander en Daphne - WaarBenJij.nu Schimmel Snorkel en Tarsier Teaser - Reisverslag uit Kakaskasen Satu, Indonesië van Sander en Daphne - WaarBenJij.nu

Schimmel Snorkel en Tarsier Teaser

Blijf op de hoogte en volg Sander en Daphne

01 September 2012 | Indonesië, Kakaskasen Satu

Hallow hallow, we zijn weer boven water!

Poeh nou, niet gelukt hoor een kabeltje vinden,,,,dus de foto's als we thuis zijn.

Na ons laatste berichtje zijn we direct weer de berg opgeklommen en hebben we twee fantastische nachten vol bamboegeritsel en vuurvliegjes doorgebracht bij een lokale vrouw. Oh en Wat! Die kon koken! Ze heeft ons drie dagen volgepropt met heerlijk eten van haar eigen landje. Het was rustig in de regio en zo konden we dus goed verdwalen tussen dalen vol rijstvelden.

Vanuit deze regio zijn we meer richting het Noorden gegaan waar we in Tentena onze Super Saver Bennie tegenkwamen die ons in zijn Space Wagon naar Ampana zou brengen. Rond Poso kwamen we namelijk vast te zitten en ging er dankzij het feestelijke einde van de Ramadan geen of nauwelijks vervoer naar de havenplaats.
Bennie nam ons mee, voor niets behalve gezelschap, een maaltijd en s'avonds een biertje. De weg was er weer een van 30 km per uur, maar ontzettend aangenaam! In de avond werden we uitgenodigd bij een oude vriend van Bennie....Hij was ook maar moslim geworden, omdat hij graag met zijn liefje verder wilde....kinderen krijgen....huisje kopen.... Zo gaat dat hier, als je het niet bent, dan word je het gewoon. Waarom moeilijk doen?
En zo mochten wij meegenieten van het welvarende suikerfeest!

Eenmaal op de boot naar de Togean Islands kwamen we na een volle dag bootje varen en grondige gehoorbeschadiging aan op het eiland Melenge, waar we zo'n zes dagen werden opgesloten op een stukje zand tussen de wilde jungle en de bloedmooie oceaan! HAHAHAHA echt hillarisch, want na dag 1 dachten we....hummmm.....hoe gaan we de verveling tegen?
Gelukkig hadden we wel weer een hele grote vrolijke giftige duizendpoot in de badkamer (overigens niet meer dan een emmer koud water en een klein emmertje). En nog wat ander gespuis in de nacht.... Ohja ook een bedvol vlooien! Maar de zee was wonderlijk mooi van onderen. Sander heeft vooral genoten van al het kleurrijke koraal, vissen, stingray etc...., Ik verzoop alleen maar met het beschimmelde kindersnorkel masker! (gelukkig heb ik wel veel verbeeldingskracht :)

Met Tarzan Ewan, gewapend met hakmes, blote voeten en een broek konden we de jungle in! Jeah, aapjes kijken. Na een flinke racehunt door de boesboes hebben we uiteindelijk Zwarte Makaken apen gezien. Zo gaaf om daar muisstil oog en oog met wilde apen te zitten. Alleen het opsporen alleen al is superspannend. Samen met de de inspanning die het kost om je te verplaatsen iin een overvochtige hete jungle en het losduwen van een vastgelopen boot op het koraalrif, zijn samen uitputtend genoeg om de rest van de dag niets anders te doen dan lezen en een beetje door de zee te dobberen.

Eindelijk kwam daar de reddende boot!!!! De boot naar het vaste (ei)land! Weg van niets, want niets is toch wel lastig voor een stelletje westerlingen die uit het milieu van rennen en vliegen komen. Op de nachtboot, hebben we een heerlijke nacht op het dek geslapen. Toen we s'morgens aankwamen konden we direct door naar Manado, de hoofdstad van Noord Sulawesi, waar we pas halverwege de avond aankwamen in een wagen waar alles tussen het wiel en de carosserie was verdwenen! Haa typisch, maar helemaal logisch als je bedenkt dat de afstanden grandioos zijn en de wegen echt niet meer zijn dan wat restanten van een wannabe weg. Al wordt het steeds beter.

Onze dikke meurwas en stinktas hebben we in Manado achtergelaten, want dat kon echt niet meer en zijn we (helaas maar 2 dagen) het Tangkoko regenwoud ingegaan (uiteraard op de brommer), waar we nog dichterbij de apen konden komen. Ze liepen met een boog van 2 meter om ons heen, een groep van 60 kuif Makaken....met een soort hanekammen. ECHT TEgek! Er was zoveel wonderlijks in dit park....bizarre reuzenvogels met enorme snavels en van die bijzondere Spookdiertjes....al waren die al wat bekender met toeristen....helaas waren de echte wilden nog wild, of misschien is dat maar goed ook....ze zijn zo kwetsbaar.

Toen onze was weer lekker rook, zijn we richting Tomohon gegaan, waar we nu zitten.... Tussen de rokende vulkanen en hond en vleermuisetende Indonesiers.... En bizar...binnen 24 uur hebben we hier al vijf albino's ontdekt! Misschien dat toch het genetisch materiaal wat in de war is geraakt toen hier een groot aantal Nederlanders zich gevestigd hebben?

Vandaag hebben we voor de tweede keer dezelfde vukaan beklommen.....omdat we de eerste keer geen bal konden zien vanwege de regen en de wolken. (OOK MOOI en sprookjesachtig). We slapen onder een vulkaan die momenteel erg actief is....er komt gewoon rook en as uit gedurende dag. Helaas mogen we er niet op...gisteren zijn we bij het geologisch/vulcanologisch centrum geweest voor wat vragen en informatie, maar helaas is het toch niet gelukt!
Af en toe ruikt het hier ook wat naar rotte eieren en vanmorgen heel vroeg rook het vooral naar dood dier! We bevonden ons toen op schijnbaar de meest bizarre markt van Sulwesi. De regiolieden 'Minahasans' eten namelijk Alles en er is dus ook van alles te koop. Details zullen we je besparen, maar het was voor ons werkelijk IDIOOT! Heel stiekem was het ook de moeite van bezoeken waard..... Bij de trossen banananen, kokosnoten en papaya's konden we weer een beetje relativeren.

Straks de tas inpakken en nog een laatste nachtje aan de voet van de vulkaan....jammer....we willen blijven.

Tot snel!!!!!!!!

Veel liefs,
x

PS: Even serieus, heeft het ECHT gevroren vannacht?

• 01 September 2012 - 12:30

Jolien:

Machtig mooi!

• 01 September 2012 - 15:09

Anne:

haaai schatjes wat super om te lezen!!!! wat n prachtige verhalen!!
    en gevroren?? nee joh!!! t was wel n redelijk koude nacht.. maar wel lekker juist.
    tot heeeeel gauw, xxxx fijn om jullie weer live te zien en mee te maken,
    XX Anne

• 01 September 2012 - 20:25

Alto:

weer en leuk verhaal, het was lang geleden. Het zit er bijna weer op voor jullie.
    We zijn benieuwd wat naar de foto's.
    Vlooien, duidzendpoot jullie zijn wel wat gewend toch??
    Jammer dat het er bijna weer op zit, maar er komt vast weer een kansje ergens.
    Goed uitrusten en vliegen weer tot gauw

liefs
    Alto

• 02 September 2012 - 10:58

Ruud En Mama:

Hallo lieve kinderen,
    Fijn om weer een mooi verhaal van jullie te lezen en dat jullie zo genieten daar.
    Maar ook weer fijn dat jullie naar huis komen ,en we kijken uit naar alle fotoos van de rimboe.
    En van wie hebben jullie dat wilde verhaal over vorst gehoord? Het is hier aldoor heerlijk weer dus geen ijs,alleen om te eten.
    Een goede reis terug naar ons kikkerland en een dikke kus van ons.xxxRuud en mama

• 02 September 2012 - 21:55

Sanne:

Klinkt weer al n geweldig stukje wereld waar jullie je weer goed vermaakt hebben! super leuk!!
    En nu ondertussen thuis ? of vliegen jullie nog ergens in de lucht? jammer he om dan weer terug te moeten naar t rare Nederland...

Binnenkort maar ns afspreken reisverhalen uitwisselen!!

xx

• 03 September 2012 - 16:01

Stefan:

Hey avonturiers!

Wat weer een avonturen. Dus Sulawesi is goed te doen? Mooi man! Aapjes kijken is natuurlijk t mooiste wat er is haha.
    Geniet er nog even van en geen dingen doen die ik ook niet zou doen (dus dr mag veel :-p)

Dikke knuffel Stefan

PS ik ga binnenkort n paar uurtjes werken bij Taribush. Jeee!

• 04 September 2012 - 11:26

Sander En Daphne :

Bedankt voor de lieve berichtjes!
    Selma heeft ons weer veilig thuisgebracht gisteren en wij hebben er wat kiekjes opgezet!
    Sander is al weer aan het werk gegaan vanmorgen, ik mag over een uurtje!

Steef; wat een goed nieuws! Lekker stoeien met de geiten ;)

xxx

• 04 September 2012 - 18:44

Esther:

Al kwijlend jullie verhalen gelezen,het lijkt me zo machtig mooi wat jullie allemaal hebben mee gemaakt!(behalve het slachten van de dieren enz) ik ben stikjaloers en dankzij jullie verhalen kan ik in gedachten meelopen en mee beleven. Heerlijk kleurrijk vertelt door daphne,je neemt me echt mee zo meis...
    Bedankt voor de verhalen en mooie foto s! Een eerlijk is eerlijk ik ben ook wel weer heel erg blij dat jullie weer veilig thuis zijn!!!! Nu teren op de herinneringen en niet verder ziek worden van die rot airco hoor!!

Liefs Esther(collega Sander,ff voor datum zoals Herman het zou zeggen;)