thawng sia - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Sander en Daphne - WaarBenJij.nu thawng sia - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Sander en Daphne - WaarBenJij.nu

thawng sia

Door: sadaf

Blijf op de hoogte en volg Sander en Daphne

18 November 2007 | Thailand, Bangkok

Dadag iedereen!

Vandaag weer een berichtje uit Bangkok!
(maar we zijn hier niet meer hoor, maar dit is voor ons en jullie een beetje duidelijker, of niet :))

Weer bedankt voor alle lieve reacties. Tja hoe ze kukeleku in het thais uitspreken weten we niet Mari, maar zoals wij het schrijven, is het in het thais volgens ons wel lekker uit te spreken, dus bedenk maar wat!

In Bangkok hebben we ons prima vermaakt!
Het is echt een verschrikkelijke drukke, stinkende, maar oh zo relaxte stad.
We hebben naast het relaxen in ons Goddelijke hostel, ook nog wel wat gedaan. En we hebben ons uiteraard laten naaien door de algemeen bekende Tuktuk-driver! (da's zo'n riewieler waar wij dan achterin het bakkie moesten zitten, dat ging superhard en is heel gevaarlijk, maar wel leuk)

Natuurlijk hebben we ons wel laten verleiden tot wat toeristische attracties, waar we zeker geen spijt van hebben.

Iedereen is hier zo relaxed, dat is gewoon ongelofelijk en dat terwijl het verkeer hier als een gestoorde op elkaar inrijdt. Hhhaha menig Nederlander zal hier een acute rol-beroerte van krijgen.
De mensen hier zijn ook nog eens super vriendelijk en ze maken het allerlekkerste eten voor je klaar!
Al moeten we er wel bij zeggen dat de combinatie van de overdekte thaise markt en hygi'ene hier niet bij elkaar past! RIOOLRATTEn! terwijl er ini-mini schilpadjes, levende padden en ingewanden worden verkocht! bleah, raad maar eens hoe dat ruikt! :)

De laatste dag in Bangkok hebben we het overigens wel relaxed aangepakt. Een beetje met de boottaxi over de rivier en vervolgens in een 'long tail boot' (lange dunne boot met volwaardige auto motor met aan het stuur een thaise popeye)gegaan om door het rivierenstelsel van Bangkok te cruisen!
Dit was echt heel erg mooi! Bizar is dan weer wel dat alles zonder discussie in het water wordt geflikkerd
waar de kleine thaise kinderen in zwemmen, terwijl je al een bekeuring krijgt als je een sigarettenpeuk op straat gooit!

Tijd om Bangkok weer te verlaten, we trekken nu naar het Noorden toe, met hopelijk wat schonere luchten!

TOT ZO!

liefs

• 18 November 2007 - 13:56

Wilem:

Al aan de schijt :P ?

kusje

• 18 November 2007 - 14:04

Stefan & Hedy:

he lieverdjes!! klinkt goed allemaal.
    vooral dat van dat eten. jammie!! wij zitten momenteel in de voorbereidingstress. Hedy heeft gister dr laatste werkdag gehad en ik morgen. veel plezier in het noorden en houdt je poep hard!! knuffel!!

• 18 November 2007 - 14:38

Arno Kramer:

Dag Daph,

Wat sta je er schattig bij op DSCF0207. Het moet wel goed met je gaan. Gezond en ingetogen stralend eigenlijk, zoiets.
    Als ik zo'n bericht ontvangt in dit stille zondagse dorp hier, dan kan het contrast dus waarschijnlijk niet groter zijn. Van de andere foto's straalt mij de warmte tegemoet en ook dat is in sterk contrast met de koude wind hier.

Ik was vorige week naar Florence om Into Drawing op te halen en strandde voor enige tijd met de vrachtbus op de Brennerpas in Oostenrijk, omdat er een sneeuwstorm op til was. Het was wel even anders dan kabbelende riviertjes en de zon.

Een dag later stond ik overigens in mijn t-shirt ergens op de Po-vlakte een broodje te eten in de zon en bleek het 22 graden te zijn.
    Nu ja, aan mijn sores heb je geen boodschap, jullie hebben elke dag wel iets bijzonders te beleven denk ik.

Heel veel goeds en lieve groet,

Arno

• 18 November 2007 - 14:43

Je Zus:

Ha zussie en sander,
    goed wat van jullie te horen, onze moeder schoot al in de stress....tja je kent h'r. Daffie, wat word je bruin!!! Dus dat kan toch haha. Super om te lezen wat jullie allemaal beleven, we genieten mee. Hoop dat jullie het naar je zin hebben, doe voorzichtig enne als je een kleintje vindt weet je het...

• 18 November 2007 - 14:56

Naoual:

Wat leuk allemaal zeg. In de tuk reclame rijd zo'n gast ook gevaarlijk met de Tuk Tuk, dus waarschijnlijk doen ze het toch allemaal.:-)

• 18 November 2007 - 21:14

Anne:

Hoi lieverds, wat ontzettend leuk om zo nog op de hoogte te blijven, ik zal jullie ook wat schrijven over mijn weekendje hier in brrrrrrrrrrrrrrrrland! Maar dat doe ik wel in een mailtje.. Ook heel gaaf die foto's!!! WAUW! Veel liefs Anne

• 19 November 2007 - 07:53

Gijs:

Promoten die band daar Zendur (vet shirt, gaan we volgend jaat touren in Azie..Gekkenhuis! party on daaro