Weer Thuus! - Reisverslag uit Beilen, Nederland van Sander en Daphne - WaarBenJij.nu Weer Thuus! - Reisverslag uit Beilen, Nederland van Sander en Daphne - WaarBenJij.nu

Weer Thuus!

Door: sadaf

Blijf op de hoogte en volg Sander en Daphne

22 April 2008 | Nederland, Beilen

JOEHOEEE!!!!!!!!!!!

Nou ja thuis, we moeten nu nog een huis gaan zoeken ;)

Hoe dan ook, de reis naar huis was goed en zonder aziatische vertragingen, dus dat was fijn.. en nu mogen we bij sander z'n ouders logeren tot dat we zelf wat gevonden hebben....

De laastste dagen hebben we dus met onze dikke kont in de heldere zeeen van thailand gehangen en hebben we onze ogen uitgekeken in het water.... waar allemaal gekke en mooie vissen rondzwommen, die een beetje uit onze benen 'liepen' te happen.
Onder onze paalhut zaten nog een stelletje apen de vruchten uit de bomen te jatten en we hebben onze allerlaatste kakkerlak gevangen, wat natuurlijk een verschrikkelijk verdrietige gebeurtenis was ;)

Na ko phi phi, zijn we nog een paar dagen naar bangkok gegaan, om shitzooi te kopen....kijk eerst maar naar de foto's, want het was geen gemakkelijke opgave.... Het was namelijk thais nieuwjaar (tevens in myanmar en cambodja) maargoed dat vieren ze daar dus met water, VEEL water, warmwater en IJSwater (wat soms niet grappig was, en we stonden te bibberen van de kou in een stad waar het warmer wordt dan 30graden)
Nou en dat water wordt over iedereen heen geflatst die maar bij je in de buurt komt!...
Iedereen loopt gewapend met waterpistolen, waterreservoirs en zakkies en bakkies vol met talkpoeder over straat en dat gooit en kwakt er maar op raak!
Drie dagen hebben we ons leven op straat gewaagd....wat natuurlijk toch wel een leuk afscheidsfeestje was en een welkome verkoeling in en na al die hitte!!!!
Gelukkig konden we de laastste dag toch nog, zonder bekwakt te worden, cadeautjes kopen en verdrietig zijn over het feit dat we Azie voor de komende tijd achter ons moeten laten...
Maar we gaan TERUG...hoe dan ook!

En nu zitten we een beetje uit te puffen in Drenthe.....en het gaat sneller dan we gehoopt hadden...mobiele telefoon, computers...lekker eten...water uit de kraan kunnen drinken....riolering....het is alsof we het allemaal nooit gemist hebben!

Maar we hebben wel een enorm indrukwekkende reis in ons hoofd, die er niet meer uit te krijgen is....en waar we met een goed gevoel op terug kunnen kijken... We hebben nergens spijt van en hopen het allemaal nog een paar keer over te kunnen doen.....We beseffen maar al te goed dat al het geluk van de wereld met ons is meegereisd en gunnen het IEDEREEEn...dus hup pak je tas, ga en leer wat!
en ga vooral naar Myanmar, want ze smeken daar om toeristen!!!

Nu gaan we een huis en een auto zoeken!

TOT later!!!!!!!!!!!!!

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

Oh en we hebben de foto's van het noorden van vietnam erbij gezet!....(laatste bericht uit vietnam is dat)

(steef en hedy, we bellen gauw!!!, MAAK ER NOG EEN VETTE REIS VAN;)

• 22 April 2008 - 12:40

AK:

Dag Daphne,

Nog bedankt voor jullie fraaie mails. Het zal wel lang allemaal indvloed hebben op jullie reilen en zeilen hier in dit soms vervelende landje (ik kom namelijk net binnen van een verblijf in Ierland.)
    Hoop dat je snel een plek vindt.
    Succes en hartelijke groet,

Arno

• 22 April 2008 - 12:52

Nico:

hey
    Welkom terug!!!
    K hoop jullie snel te zien. Ik vertrek alleen vrijdag ochtend voor twee weken naar belgie: )
    Daar is het ook anders en mooi.
    x
    Nico

• 22 April 2008 - 12:58

Sanne Zwollywood:

Hééé,, jullie zijn weer thuis. jammer voor jullie maar ook weer gezellig toch in het zonnige nederland.
    Om gelijk maar met de deur in jullie huis te vallen die jullie niet hebben.
    5 mei zwolle?>???? was gezellig vorig jaar. dus kom maar op>!!
    tot snel..

liefs sanne

• 22 April 2008 - 13:24

Anne:

Heeey lieverds! Mooi hoor.. En heb er zin in om jou of jullie te zien donderdag! En hieronder las ik bericht van Sanne over 5 mei naar Zwolle, daar was ik ook van plan naartoe te gaan met Lee!! Gaaa meeeee, gaan we met zn allen! :D En mn nieuwe hondje dan Bobbie!! Yeah, liefs Anne, tot overmorgen

• 22 April 2008 - 14:06

Ytje:

Hoi Geluksvogels,

Jammer dat de tijd zo snel gaat hé? Maar ik ben blij dat jullie weer heelhuids thuis zijn.
    Koemen jullie nog naar Enschede? Er staan grote tenten hier voor de deur voor het AKI feest!!!!!!!!

Tot snel, Ytje

• 22 April 2008 - 18:23

Tim:

jah, kom bier drinken op de faradaystraat dan jullie twee!!! :) XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX,

Timmy

• 23 April 2008 - 12:36

Ellen:

Welkom terug,

Goed dat jullie er weer zijn, dat gelanterfanter!!!

p.s. Weten jullie al welke pot pindakaas je nu moet hebben in de supermarkt? (Ik zou voor de Calve light gaan)

• 28 April 2008 - 17:28

JanWillem:

Gaan jullie nog door met de blogs van waarbenjijnu Nederland? Nee zeker. Bedankt voor jullie mooie verhalen.
    JanWillem

• 28 April 2008 - 18:09

Cees En Erna:

het is mooi geweest

• 28 April 2008 - 19:21

Annemiek Haring:

Back Home na zoveel sensaties en leven elders! Sander al werk ik momenteel niet (meer?) op Schuylenburg, ik hoop je nog eens tegen t lijf te lopen. veel succes en geluk samen met Daphne ook hier in ons nu even niet koude kikkerlandje..

Annemeik Haring

• 04 Mei 2008 - 20:04

Janina:

heeeeeeeeeeee welkom terug!!!!hoop jullie gauw live te zien en te spreken,ben je al weer aan het werk sandertje???toedelssss

• 27 Maart 2009 - 11:48

Annemiek Haring:

Hai Sander,

Toevallig even op dit inmiddels gewezen reisverhaal beland. Het stond nog onder mijn favorieten. Hoe gaat het met jou, en met je lief?
    Werk je nog binnen het cluster van de techniekweg? Ik ben benieuwd wat van je te horen...
    Ik zit zonder werk al weer een tijdje. Wandel lekker met mijn hond en ben weer stukken actiever op kunst en aanverwant vlak.

Groetjes,

Annemiek Haring