Yaa Kan - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Sander en Daphne - WaarBenJij.nu Yaa Kan - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Sander en Daphne - WaarBenJij.nu

Yaa Kan

Door: sadaf

Blijf op de hoogte en volg Sander en Daphne

18 November 2007 | Thailand, Bangkok

Zo Ayuthya ja!!!! Vertrokken met de trein vanuit Bangkok richting dit pittoreske plaatsje. De treinreis op zich verliep rustig. Wel zat er tegenover ons een jongetje die waarschijnlijk nog nooit zulke grote witte mensen had gezien, want elke keer als hij ons zag zat hij ons vol verbazing an te kijken en bleef rustig doorstaren.

Eenmaal hier aangekomen hebben wij ons door de TukTuk chauffeurs geworsteld en met het pondje (lees; gemotoriseerd vlot) naar de oude binnenstad gegaan Eerst hebben we trouwens nog wat gazeuse gedronken (zie foto).
In het stadje zelf viel ons gelijk al op dat er ontzettend veel zwerfhonden rondbanjeren of gewoon in de schaduw liggen te chillen. 's Avonds worden ze wakker/actief en gaan ze op zoek naar voer of nietsvermoedende toeristen. We hebben een fijne Lapanse fiets gehuurd (volgens de eigenaar waren die beter dan de Koreaanse) en omdat de mensen uit Holland zo "big" waren werd de zadel ook even verhoogd. Dus na een rondje fietsen lekker in het hostel geslapen.

De volgende morgen naar het station gegaan om in eerste instantie een brommert te huren Toen liepen we mr Chang tegen het lijf. En mr Chang was een Tuktuk-driver (geen brommert mari!!). Na wat onderhandelen besloten we ons door hem op sleeptouw te laten nemen. Dus meder de vrouw werd ook in de cabine van de tuktuk gegooid (miss Chang dus....) en toen zijn we gaan rijden.

Aangezien dit stadje iets van 400 ruines heeft hebben we behoorlijk wat kilometers gemaakt en werd er door mr chang duidelijk uitleg gegeven wat welke ruine precies was en vertelde hij een mooie annekdote erbij, hij was namelijk geschiedenis docent geweest. Jammer dat hij geen Engelse les had gegeven, want we snapten maar half half wat hij vertelde (lachen en ja knikken werkt echt goed!!!) Om even terug te komen op de haan in Bangkok; De koning van Birma had er 1 daarom hebben ze er hier heel veel van plastic, dat schijnt geluk te geven. Goed tot zover het hanen verhaal, laten we door gaan...

Bij de Koninklijke tempel waren we lekker aan het kijken, toen er opeens politie, soldaten en hordes andere mensen met vlaggetjes in hun handen aankwamen zetten. Sander werd zachtjes bij zijn arm gevat en de tempel uit gedirigeerd, want volgens de generaal (of wat dan ook) kwam de kleindochter van de koning langs. Na een tijdje het geheel aanschouwd te hebben werd er gefloten en moesten we op onze knieen gaan zitten (op het asfalt ....auw...) Dus vouwden we tot grote hillariteit van de anderen Thai onze lange stelten onder ons lichaam en wachtten we op het koninklijk bezoek als echte trouwe onderdanen. (We worden trouwens heel hard uitgelachen hier en soms nagewezen, dit omdat er 1 reus loopt en een mevrouw met heeeeeeeeel raar haar.) Toen de belangrijke mensen in de tempel waren zijn we doorgegaan op onze tocht alhier, nog meer pagodes gezien en kwamen we vermoeid terug in ons hostel.

Tot zover, nu de trein naar Lopburi

xxxxx sadaf

• 18 November 2007 - 14:49

Marianne:

Jowww op de brommert! Hahaaa, laat je Daf rijden Sander? Lache man:) Groot contrast zo'n klein dorpje met de big-city? Van het een in't andere avontuur, zo hoort het, helemaal leuk! Gaaf dat Arno ook 'meereist', aan het achtergelaten bericht te lezen! Toitoitoi en Tuktuk!

Kukailakai! (vond ik een mooie versie;))

Liefs, Mari

PS Goeie foto's! en je bent al bruin daffer! straks komt je zwart terug;)

• 18 November 2007 - 14:58

Naoual:

.....en toen??......

• 18 November 2007 - 15:41

Mama En Ruud:

Dag lieve kinderen,
    Fijn wat van jullie te horen,we zijn zo nieuwsgierig wat jullie allemaal beleven.
    Zo te zien en lezen vergaat het jullie prima en maken jullie van alles mee.Wij zijn een weekendje naar Drenthe geweest,ook leuk.Lieve groeten van ons en wees vooral voorzichtig en veel plezier.Een dikke kus van ons en tot horens.Ruud en mama

• 18 November 2007 - 21:17

Anne:

Echt cool. lof u!

• 19 November 2007 - 06:05

Jolien:

Hee! Wat leuk dat jullie toch wel regelmatig wat op de site knallen :P Ik heb nog gedroomd dat jullie hoofd heel erg verbrand was, maar daar zie ik op de foto's niks van terug gelukkig! Geniet ervan, kus Jolien

• 19 November 2007 - 10:08

Wilma:

Hey wat zien jullie er goed uit en Daf wat ben je bruin geworden. Ben blij dat het goed gaat met jullie en dat jullie het zo gaaf hebben.Hier gaat ook alles zijn gangetje en we missen je nog iedere dag.

Groetjes vanuit een heel koud Enschede.

• 19 November 2007 - 10:41

Mien En Gerrie Ka.:

Mien wil weten of de foto's uit Scheveningen zijn....
    En ze mist je wel en ik ook hoor. Best saai hier zonder jou!!
    Van Mien moet ik schrijven dat je gauw weer hier weer komt...maar ja jullie zijn net weg dus...
    Mien: "Komt Sander pas in mei terug? Kan hij me helemaal geen sjekkies geven..
    Verder niet, zo is het goed."
    Nog veel plezier en tot een volgend berichtje.
    Groetjes van iedereen hier!

• 19 November 2007 - 10:52

Jes En San In London:

Helloo we are in LONDON. !!

checking out the gayscene..
    zaterdag we went to heaven.. the biggest gayclub in london, very nice !! haha..vet hoor bankok en pittoreske plaatjes........dus dat word schildpadden eten voor jullie. lekker hoor

veeeeeeeeeeel fun daaro.. dikke english hugs van ons !

• 19 November 2007 - 11:31

Jolien:

O ja helemaal vergeten... bedankt nog voor jullie kaartje :)

• 19 November 2007 - 11:57

Linda&Maurieke:

Hoi Hoi,

Leuk om al zoveel te mogen lezen van jullie. Ik (maurieke) krijg door jullie verhalen ook weer erg veel zin om te gaan reizen, maarja wij moeten het maar met het koude nederland doen.

Groetjes van ons allen!!!!

• 19 November 2007 - 12:33

Rassepatat:

Hey daffie,
    Mevrouwtje vermaakt zich wel, zo te zien.
    Hier is het ook zo gaaf, het regent en het is koud en het regent en het is koud OJA wat ook zo leuk is hier het regent en het is koud.
    hahahahaha.
    Veel plezier nog

Liefs rasjaa

• 19 November 2007 - 20:13

Janina:

leuk om wat van jullie te lezen,nice adventure wij hebben een luizenleven hier letterlijk dus na een dag het huis en de kids luizen vrij te maken is het een leuke afwisseling om jullie globetrotter avonturen te lezen xxxx janina

• 20 November 2007 - 11:39

Ytje:

Hoi Daf, je had moeten zeggen dat jullie familie van de koningin zijn dan had je ook niet hoeven knielen (Sander had toch een broer van Willem Alexander kunnen zijn?) Maar leuk dat juliie zoveel geinige dingen meemaken (het hier dan maar saai hoor!!!)

groetjes!!!! Ytje

• 20 November 2007 - 19:42

Fam. Gardien:

Hoi Daf en Sander!
    Zo te zien hebben jullie het goed naar je zin daar!

Veel plezier nog en doe voorzichtig!

We lezen mee!

Groetjes Cocco & Co

• 21 November 2007 - 12:03

Edith, Alrie En Bas:

Moie, gaat goed daar zien en lezen we. Edith reageerde erg enthousiast op jullie foto waarop jullie spleetoogies hebben, erug grappig. Vlgs mij mist ze jullie al een beetje, na het bezoek in Beilen. Ze vond het allemaal erg indrukwekkend bij de ouders van S. Wat jullie daar beleven is anders ook indrukwekkend; we houden de trip goed bij. Succes daar, XXX Edith en gr. Bas en Alrie

• 23 November 2007 - 18:07

Alto:

Daf je staat er weer mooi gekleurd .
    (foto gazeuse)

Liefs vanaf het thuisfront

• 24 November 2007 - 12:48

Gijs:

Nice haircut Zendur! Net een echte monnik zo, kom je straks ook hakken in een kleed in de Zen-houding..haha. Have fun verders Grz Gijs

• 10 December 2007 - 17:37

Dorien:

Hallo Collegaatje

Zo te zien gaat alles goed! houden zo! en geniet van al dat moois daar

groetjes