Aroi - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Sander en Daphne - WaarBenJij.nu Aroi - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Sander en Daphne - WaarBenJij.nu

Aroi

Door: sadaf

Blijf op de hoogte en volg Sander en Daphne

25 November 2007 | Thailand, Chiang Mai

YUHU!!

Zoals jullie kunnen zien, zitten we inmiddels in Chiang Mai. Ondertussen hebben we al zoveeel gezien en gedaan dat het niet meer haalbaar om over elke plaats iets te schrijven.

Kort gezegd zijn we na Ayuthaya met de trein naar Lopburi gegaan, waar apen de stad domineren en waar de honden (zo groot als cavia's) roze hoepelrokjes dragen.
Daarna zijn we met de trein verder naar het noorden gegaan om vervolgens in Phitsanulouk weer uit te stappen, waar s'avonds de vogels bijelkaar komen om een oorverdovend concert te geven en waar je s'avonds niet kan rond lopen zonder dat je je bek vol vliegjes hebt!
Vervolgens zijn we met de bus naar Sukothai gegaan, waar we als prins en prinses in een oud teaken huis op palen aan de rivier hebben geslapen en waar de padden kwakjes plassen en de schoolkinderen je als een celebrity handje willen schudden.....

Nu dus Chiang Mai waar we morgen weer zullen vertrekken. Het is hier een groot gekkenhuis. Momenteel is het Loi Krathong festival aan de gang en zitten we er midden in! Het lijkt wel oorlog met een klein sausje van hollands oud en nieuw!... maar dan anders!....Het is niet normaal!! Er wordt met bommen gekwakt en met ander (let wel; geen beperkingen en keurmerken) vuurwerk gegooid....
Richting rivier, richting elkaar, richting alles wat maar een beetje beweegt!.... Het is hier dus een groot feest en s'avonds barst het los!...
Wat echt gaaf is, zijn de grote papieren lampionnen die de lucht in worden gelaten....Prachtig, er lijkt elke avond weer een nieuw sterrenstelsel te onstaan en het beweegt nog ook, wij kunnen er echt uren naar kijken....

Over geen beperkingen en regels gesproken;het verkeer is hier ook niet echt normaal meer. Gisteren zaten we op een gehuurde motor en werden we zelfs op de snelweg door scooters ingehaald, mensen met helm, zonder helm, met zijn drieen of met zijn vijven, met een inboedel erop, of een paar kleine ukkies erbij,,, het maakt niet uit hier....Het gekke is, dat het nog allemaal goed gaat ook en dat de ambulance hier niet zo vaak jengelt als in nederland.

ooohhh er is zoveeeeeeeeeeeel om te vertellen, maar we besluiten het niet te doen, dat is zonde van de tijd...
Daarom weer een paar foto's die hopelijk genoeg zeggen....
Wat de foto's waarschijnlijk niet vertellen is dat het in Thailand gaat om eten,eten,eten,heeeeeeeeel veeeel uitrusten en vooral ook lachen!
En we vinden het fijn... ECHT WEL!....

Morgen gaan we nog verder naar het Noorden, waarschijnlijk komt het volgende berichtje dan uit Laos....
We willen via wateren en wat meer ongewone paden verder gaan, want hier is het nog wel erg toeristisch.

HEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEL VEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEL LIEFS voor IEDEREEEEEEEEeen!.....

sander en daf

(PS: het eten is hier zooooo waanzinnig lekker, het is niet normaal meer gewoon! Niets is hier normaal eigenlijk. Net als dat het hier bomvol loopt met vieze oude blanke mannen met een mooie jonge thaise vrouw aan de arm.....?????? en die dan ook nog gewone familiaire dingen doen...zoals zo'n mooie lampion de lucht in laten....vreemd:)

  • 25 November 2007 - 13:08

    Naoual:

    Leuk man! Geniet er van. Voor je het weet zit je hier weer in de kou. Hier is echt niks te doen. Saaie boel!

  • 25 November 2007 - 13:47

    Jess In Grun:

    heee Sander en daf

    Wat maken jullie ontzettend veel mee daar. Reizen is zooooooo cool. Echt tof wat jullie allemaal doen, gekke gewoontes hebben ze daar toch. God wat is Nederland dan ook saai en geregeld!!
    Wow jullie zijn volgens mij in een rap tempo naar boven gereisd! goed gedaan hoor. Wat leuk dat jullie dat festival mee hebben kunnen maken. Een ervaring rijker. Romantisch zeg, slapen op het water in een rieten hutje.
    Ik vind het erg leuk om jullie verhalen te lezen en foto's te zien. Echt tof..

    Ik ben nog steeds hard bezig met school, tis echt druk. Eigenlijk het gewone saaie leventje in nl. Aankomende week moet ik nog twee basketbalwedstrijden bezoeken voor school, word vast leuk. Verder ben ik veel aan het werk.
    Ik kijk uit naar jullie nieuwe verhalen op deze site.
    En geniet van de verdere reis!!!
    Jullie zien er goed uit daaro!

    Toedels en een dikke knuffel

    Jessica

  • 25 November 2007 - 14:49

    Ruud En Mama:

    Dag daf en Sander.Bedankt voor jullie e-mail.We zijn gewoon jaloers op jullie.Wat een indrukken komen op jullie af.Het moet wel een mooi land zijn als we jullie foto's zien.We hebben er een aantal afgedrukt en naar opa en oma gestuurd.Hoe is het met de blaasjes?Zijn ze al wat minder geworden?Daf en Sander het allerbeste met jullie en geniet maar volop van deze reis.

  • 25 November 2007 - 15:59

    Jolien:

    Heee! Super leuk al die foto's!! Tot nu toe komt alles me nog bekend voor, echt leuk! Lekker op de motor, ook mooi :) Ik was echt verslaafd aan die bananenpannekoeken! Over 2 weekjes is alweer de finale van de grote prijs dus dan mail ik jullie ook wat foto's vanuit hier... dikke KUS!

  • 25 November 2007 - 21:07

    Mari:

    owwww wat mis ik een hooop! of...wat moet ik nog veel ziieeeeen!:) helemaal tegek, en al die foto's geven mooie indrukken van wat jullie meemaken.
    Kalm an he, op de brommert! En slurp alle indrukken op he!:D Pluk de dag!

    Mari

  • 25 November 2007 - 21:42

    Ytje:

    Hallo geluksvogels, zo te zien hebben jullie de tijd van je leven.Fijn te horen dat het allemaal te gek gaat, ben alweer benieuwd naar de volgende verhalen en foto's.
    kus, Ytje

  • 26 November 2007 - 08:28

    Rassepas:

    hey bofkont, wat een super foto's. Het lijkt mij ongelooflijk gaaf met die vrolijke mensen daar, ik hoop dat je van alles goed geniet, en met een heleboel onbetaalbare herinneringen terug komt.
    Veel plezier

  • 26 November 2007 - 09:54

    Wilma:

    Hey Toppertjes,

    En alweer een bericht en foto's, ik had echt niet verwacht dat jullie je weblog zo vaak zouden up-daten, en weer ben ik getuige van jullie wereldse reis. Bedankt dat ik zo vaak met jullie mee mag op reis. Geniet ervan en tot het volgende bericht.
    Dikke knuffel voor jullie.

  • 26 November 2007 - 12:44

    Selma:

    hey hey heyyy
    wat een toffe foto's, volgens mij hebben jullie "de thaise swung" al helemaal te pakken!!;-)
    dat van de lampionnen is inderdaad echt helemaal te gek, wat een mooie indruk moet dat achter laten!! lijkt me echt heel mooi (en als zovelen hier op de site denk ik stiekum; DAT WIL IK OOK!!:-)
    wat stoer dat jullie trouwens zelf ook op de brommert gaan, wordt je niet helemaal hyper flyper tussen de totale gekte??;-)
    maar hee, geniet en bruis en lach en eet jullie buikjes lekker rond;-))

    hollandse natte zoen van mij

  • 26 November 2007 - 16:14

    Irene:

    Hey daar (helemaal)

    Wat leuk om jullie verhalen te lezen. Die lampionnetjes wou ik wel zien.. Eigenlijk wil ik alles ook wel zien..

    Ik ga zo mijn schoen zetten (want in dit land is sinterklaas wel..) Ben benieuwd wat ik er in zal krijgen. Hoop dat ik jullie nu jaloers gemaakt heb. Ha ha

    Heel veel plezier nog. En Daf kom nog een keer op je stoel zitten!

    Liefs en geluk van Irene

  • 27 November 2007 - 10:47

    Loes Kanis.:

    Hallo Sander en Dafne.
    Wat een leuke reis maken jullie. Dat ziet er allemaal super mooi uit.
    Heel veel plezier nog en geniet ervan.
    Groetjes van de moeder van Jessica.

  • 27 November 2007 - 21:36

    Janina:

    gaaf die lampionnen ,zag ze hier laast ook te koop .....mooie foto´s en..nice haircut sandertje...

  • 28 November 2007 - 13:01

    Annemiek:

    Wat beleven jullie veel in korte tijd zeg. Het lijkt wel alsof jullie haast hebben. Er zijn nog zoveel maanden die wachten op avonturen...Fijn dat jullie gelukkig zijn
    Ik kijk met gerard naar jullie foto's en hij vraagt wat voor kerk daar is in thailand? Ook vertelt hij me net dat je zo goed een kip kan nadoen sander. Ik denk dat als je terugkomt dat je dan nog veel meer beesten na kan doen die we hier nooit horen.

    groetjes van Gerard (techn.weg 3) en Annemiek.

  • 28 November 2007 - 18:34

    Je Zus Esther:

    Hoi Daffie en Sander,
    super om vanuit Westerbork (of all places) met jullie mee te reizen, zelfs opa en oma "reizen" mee. Fantastisch om jullie verhalen en foto's te zien, geniet er maar van! Liefs en een dikke kus van je neefje

  • 28 November 2007 - 18:53

    Tom:

    He luitjes,

    Erg vette foto's, ik zit aardig weg te dromen hier achter mijn computer!

    Het goede nieuws voor Sander: de clip wordt as we speak geupload. Ik zal je de URL zsm mailen, het is ware kunst!! (ahum)

    Verder vanzelfsprekend weinig nieuws hiervandaan, aangezien er niets gebeurd. Wel 2 vette shows achter de rug (dat dan weer wel).

    Veel plezier nog daar (lijkt me geen moeilijke opgave) en tot horens!

    Gr Tom

  • 30 November 2007 - 09:43

    Chris:

    Zo te zien vervelen jullie je niet, een vraagje, waar is het toilet? Ik zie een toiletjuffrouw, maar geen toilet, of is het die grote plas achter haar?
    Kun je trouwes een porcie babi pangang voor me mee nemen als jullie weer terug komen, ookal duurt dat nog heel lang?
    gr.Chris

  • 30 November 2007 - 17:22

    Marieke:

    heey daf en sander
    geweldig dat jullie ons allemaal zo op de hoogte houden geniet er lekker van en goed bruinen worden he...
    gr hier uit enschede...

  • 01 December 2007 - 11:45

    Giesbert:

    Hey people!
    vette foto's.. enjoy!

  • 02 December 2007 - 11:56

    Marjan Kristoffers:

    Hoi Dafne en Sander,

    Ik had even via je zus om het adres van jullie site gevraagd en zie dat jullie al een hele hoop hebben gezien en beleefd. Gaaf zeg! Leuk ook, om op deze manier het thuisfront op de hoogte te houden. Geniet lekker saampjes van deze unieke belevenis!!! Heel veel plezier,

    Groetjes Marjan

  • 03 December 2007 - 09:33

    Mien En Chris:

    Hoi Sander, ookal zul je er niet op zitten te wachten, toch ff een berichtje vanaf je werk. Ik heb Mien hier en die wilde wel eens weten hoe het met je was, ze heeft een paar foto's gezien wat ze hééél leuk vond. Ze vond echter wel dat je, heel ouderwets, een kaartje moest sturen. Je ziet maar wat je er mee doet, of je er wel tijd of zin voor hebt. Ik hoop dat ik je met dit berichtje niet uit je vakantie stemming haal, mocht dat wel zo wezen dan hier voor mijn oprechte excuses. Gotjes aan jullie beide, Mien en Chris

  • 03 December 2007 - 18:01

    Jeffers:

    brommert :D

  • 04 December 2007 - 11:41

    Stefan & Hedy:

    He mafkezen!!
    wij zijn zo dichtbij elkaar!! haha.
    We zitten nu in Pune ten westen van Mumbai.
    Blij om te horen dat jullie het eten lekker vinden, wij ook!! alhoewel ik mn uitsmijter wel mis. ;-)
    Hebben ze daar ook Lassi (drinken)?? Das Lekker!!!
    Wij hebben nog geen apen gezien aleen koeien en ezels haha.
    We houden contact en jullie veel plezier in Loas. Ooh ja en we gaan zeker dat hostel in Chang Mai uitchecken.

    Dikkee knuffel Stefan & Hedy

  • 06 December 2007 - 12:02

    Marieke & Maurieke:

    Hoi hoi,

    Sander we missen je leuk om te zien dat je het zo naar je zin hebt. Wat een kort koppie! We worden beiden erg jaloers als we jullie zien genieten op de foto's!

    Groeten Maurieke

  • 07 December 2007 - 17:24

    Nurcan:

    Hallo Dafne,

    Sorry dat ik zo laat reageer maar je weet wel hé..... Hoe gaat ie? Wat een mooie foto's. Echt gaaf zeg. Hier bij ons gaat het allemaal goed. Ik wens je veel plezier en tot gauw.
    Groetjes,

  • 07 December 2007 - 18:08

    Janneke P.P.:):

    Hey Daffi
    Wat een gave foto's zo te horen hebben jullie het naar jullie zin!
    Kun je wat meer 'vertellen'over de monniken die een lampion de lucht in sturen??:)
    Nog zielige diertjes daar?
    Let goed op elkaar..
    Groetjes Janneke en Selva

  • 08 December 2007 - 21:26

    Gerrie Ka.:

    Hoi Sander,
    18 December is er een kerstborrel, namens Mark als dank voor onze enorme inzet van afgelopen jaar. Ik verzorg de uitnodigingen dus bij deze om 17.00 uur op De Rank. Kun je in ieder geval niet als smoes gebruiken dat je er niets van wist.
    Sander en Daphne;
    Veel plezier maar weer en tot een volgend keer. (Ja dat rijmen zit er rond Sinterklaas natuurlijk helemaal in)

  • 09 December 2007 - 18:32

    Ytje:

    hoi Daf en Sander

    Waar zijn jullie nu, aleen tijdje niets gehoord en gezien en we worden een beetje ongerust.
    groetjes van de SD

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Chiang Mai

Sander en Daphne

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 132
Totaal aantal bezoekers 36105

Voorgaande reizen:

07 Juli 2014 - 17 Augustus 2014

vamos colombia!

06 Augustus 2012 - 04 September 2012

Indonesie

17 Juli 2010 - 14 Augustus 2010

'Nokhoi Khor'

04 Oktober 2008 - 30 November -0001

Azië

30 November 2008 - 30 November -0001

Insha'Allah

30 November 2009 - 30 November -0001

Mojo

Landen bezocht: