van A.C. naar C.V. - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Sander en Daphne - WaarBenJij.nu van A.C. naar C.V. - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Sander en Daphne - WaarBenJij.nu

van A.C. naar C.V.

Door: sadaf

Blijf op de hoogte en volg Sander en Daphne

15 Februari 2008 | Vietnam, Hanoi

Hallo daar!!

we willen alleen maar eventjes zeggen dat we vanaf morgen even van de aardbodem verdwijnen!

Gisteren zijn we na een lange toeter-trip (ja de buschauffeur kan beter een stuk ducktape over zijn claxon plakken) aangekomen in DALAT!
We zitten nu dus weer tussen allemaal mooie bergen in en het lijkt alsof we Laos nooit zijn uitgeweest! Het is hier echt supermooi, we waren bijna vergeten hoe fijn het is in de bergen.
Maar het is hier dus KOUD, we stonden echt te bibberen op onze teenslipperes toen we de bus werden uitgeloodst!!! Meteen maar na het inchecken in een guesthouse hebben we even een dikke trui aangetrokken.
Daarna gingen we koffie drinken met Lee en Ly. Dit zijn twee vietnamese brommer-mannen ('Easy Riders')die ons graag wat van Vietnam willen laten zien.
Morgen gaan we dus bij hun (met al onze shit) achterop de brommert door het vietnamse landschap tuffen.
We weten ook niet waarom we dit gaan doen, want het kost een godsvermogen, maar het leek ons een geweldige manier om verder naar het noorden van vietnam te reizen zonder dat we de toeristische route (met bus/trein) langs de kust moeten nemen.
Als het goed is zullen we vanaf morgen zes dagen onderweg zijn en dan aankomen in Hoi=An, misschien vinden we het wel geweldig en kunnen we vanaf daar nog meer geld in deze mannen stoppen om ons nog meer onbekend terein te laten zien. Misschien vinden we het ook wel niet leuk....we zien wel!

Na het koffie drinken met Lee en Ly besloten we ook maar even onze flipflops in te ruilen voor degelijke schoenen (want erliep snot uit onze neus en onze lippen liepen blauw aan) en daarna werd het hoogste tijd om onze maag te vullen.
En dat hebben we gedaan, met allemaal vietnamse toetjes......
eerst aten we plakrijst met suiker, pindastrooisel en gesuikerde kokos, daarna aten we zoete aardappelen en casave wortel en als toetje en zakje overheerlijke warme soyamelk met suiker!!!!!! lekker en als extra toetje nog een maiskolf van de bbq die we op de trap besloten op te eten.
Na een interigerend gesprek met een wazige vietnamese jack sparrow achtige lookalike die schilderde en die ons van zijn witte wijn liet drinken, sprong ineens IEDEREEN in op en begon als een gestoorde alle tafeltjes en kabouterstoeltjes en voedsel van de trap af te halen..... DE POLITIE!!!!!!!!!!!!!!!
Jack sparrow legde ons uit dat dit* een illegale nachtelijke bezigheid was en dat de overheid dit dus niet wil hebben. (*=dat iedereen op de trap in de stad zit te eten en te koken)
Nadat iedereen weer rustig op de trap gesetteld was, kwam de Politie weer...weer chaos en dit keer was het menens en sloeg zo'n agent doodgewoon een tafel met zijn stok aan gort...iedereen op de vlucht, behalve wij en jack sparrow.....
Toen weer iedereen rustig met zijn ding bezig was, zijn wij er maar vandoor gegaan en hebben we voor het eerst in een lange tijd heerlijk onder een dik dekbed geslapen, zonder ook maar een druppeltje te zweten.....

Vandaag ondekten we dat Dalat een rare plek is! een soort combinatie tussen Parijs, Centre Parks, Barcelona, Timmerholt, Keukenhof en Dublin.... een beetje raar dus maar wel leuk...

Hoe dan ook, morgen gaan we de hort op....en komen we hopelijk weer bij jullie terug met ijzersterke verhalen.....we hebben er zin in!

WEER HEEL VEEL LIEFS VAN EEN BIBBERENDE SANDER EN DAF!

(OHJA ze zeggen dat het nog nooit zo koud geweest is in vietnam en dat het sneeuwt in het noorden, dus we gaan zo eerst even een skipak en wollen sokken kopen)

• 15 Februari 2008 - 11:40

Tim:

Hey guys,

miss ya! maareh, like the song says: 'Fuck the police!" :P

XXXXXXXXXXXXXX

• 15 Februari 2008 - 19:52

Ruud En Mama:

Zullen jullie de komende dagen wel voorzichtig zijn,zomaar met twee vreemde mensen op pad te gaan?Hebben jullie ons bericht wel ontvangen dat oma in het ziekenhuis ligt?
    Leuke foto's hebben jullie weer gestuurd.
    Veel liefs van ons en wees voorzichtig samen.

• 16 Februari 2008 - 20:33

JanWillem:

Hello barang,
    Thnx Sander voor je mailtje. Ik was zelf ook zo slordig om jullie namencombinatie te vergeten. Dus had ik op waarbenkjijnu, dat wist ik nog wel, gezocht op sandaf, dafsan, dapsan en sandap, en ook nog in verschillende landen. Zonder gewenst resultaat natuurlijk. Ik was van plan om even bij de techniekweg langs te wippen, maar dat komt er ook maar niet van.
    Ik ben blij dat jullie het daar naar de zin hebben. Errug vermakelijk, die verhalen, keep them coming. Leuk dat mientje ook reageert. Zou Gerard ook meegenieten van jullie avonturen?
    Met mij is alles prima. Ook hard aan de studie. Hier vriest het momenteel 10 graden. Weet je nog wat dat is, vriezen?? Nee, niet die lui die boven die drenten wonen. Maar, de zon schijnt wel.
    Volgende week donderdagochtend,04.00, is er hier een maansverduistering. Is die bij jullie ook zichtbaar? Mmh, nee, zal wel niet, dan is het bij jullie midden op de dag. Nou ja...
    Ok, veel plezier, fun en vergnügen nog daar in het verre oosten.
    Grtz,
    JanWillem

• 17 Februari 2008 - 09:56

Hoi = An?:

Heeeee lieverds~! Bedankt voor t toffe bericht weer~! Ik zit nu in Eilat en vind het heerlijk man, ik loop in mn bikini en of jurkje en dat terwijl de bevolking hier zeurt dat t koud en winter is!@! Hahaha.. O heb trouwens al wel tussen de vissies gezwommen, heeeeel erg dicht bij dolfijnen ook. En superrrmooi koraal! Wie weet ga ik ook nog wel op een kameel rijden maar dat is nog niet zeker of dat lukt, een weekje echt lekker de tourist uithangen nu! XXXX En veel plezier, leuk om jullie op de foto te zien weer bye bye Liefs Anne

• 17 Februari 2008 - 12:59

Jolien:

Klinkt goed wat jullie gaan doen...! Ook al is het duurder dan de trein/bus maar ik denk wel dat het heel erg de moeite waard is dus gewoon doen!! Lijkt me wel een welkome afwisseling dat het wat frisser is :) Nou geniet ervan!!

• 17 Februari 2008 - 17:50

JanWillem:

Kom er net achter, na vergelijken van titels, dat d_riedijk geen spam is, maar van jullie afkomstig. Heb dus al die tijd jullie mailtjes gedelete. Beetje overprotective geweest. oeioei!

• 17 Februari 2008 - 18:21

Cees En Erna:

als jullie nu bartje zien daar in het timmerholt terwijl wij in het drents museum chinese soldaten hebben dan lijkt iets niet helemaal goed te gaan. mijdt gaten in de weg, zet een helm op voor de zekerheid. het zou zo jammer zijn.

• 20 Februari 2008 - 21:39

Gerrie Ka.:

Eindelijk weer eens jullie bericht gelezen, leuk!! Ook leuk om via jullie site te lezen hoe het met Jan Willem gaat.....
    Nog veel plezier!! en groetjes vanaf hier.

• 24 Februari 2008 - 16:23

Bas:

Heey dudes, alles ok daar dus, mooie foto's en leuke verhalen. Apart van die temperatuurverschillen, maarruh gewoon maar wat anders aantrekken. Leuk hoe jullie daf haar verjaardag hebben gevierd, heeft wel wat. Is weer eens wat anders dan met de familie in een kringetje te zitten. Lijkt me ook wel wat, stukkie kaas en lekker biertje erbij zonder pottekijkers :). Hier alles ok, Edith is nu echt gaan lopen, alleen!! Ziet er grappig uit, balancerend met beide armpjes, je weet niet wat je ziet als je terugkomt. Edith is een echte 'dancing-girl', ze staat samen met alrie s'avonds te dansen op k3 muziek 'afrika'(heb ik ff gedownload). Ik ben bang dat papa straks vooraan moet staan met edith bij een concert van k3, in plaats met z'n zussie naar 'after forever' in Hardenberg :) Groet'n uut W'bork Bas, Alrie en knuffel van Edith