GELUKKIG NIEUWJAAR!!!! - Reisverslag uit Vientiane, Laos van Sander en Daphne - WaarBenJij.nu GELUKKIG NIEUWJAAR!!!! - Reisverslag uit Vientiane, Laos van Sander en Daphne - WaarBenJij.nu

GELUKKIG NIEUWJAAR!!!!

Door: sadaf

Blijf op de hoogte en volg Sander en Daphne

24 December 2007 | Laos, Vientiane

jaaa we zijn er weer,

Voordat we de civilisatie weer gaan verlaten, willen we IEDEREEN alvast HEEEEEEEELEEEE fijne feestdagen en een ENORM gelukkig nieuwjaar wensen!!!!!

OHja Luang Prabang, daar waren we gebleven! Nou niet echt ons ding, maargoed de vuile was is weer schoon en de darmen werk(t)en weer optimaal!
Luang Prabang is echt een oude franse koloniale stad en dat is nog steeds te merken, oude lokale (lao) mensen praten gewoon nog frans en het is gewoon een beetje een vreemde stad (wat betreft de gebouwen) na al die bamboe hutjes op palen! Na twee dagen zijn we dus maar weer naar een dorpje verderop gesjouwd om te kijken hoe ze daar zijde weven en papier maken! LEUK!
Uiteindelijk moesten we hier echt weg, er was niets te doen naast eten, drinken en slapen!

Toen bleek pas dat een stad nog vreemder kon zijn dan dat we tot nu toe al gezien hadden.....
We waren aangekomen in Vang Vieng....Het backpackersmekka van Laos!
(ja in een VIP-bus! we schamen ons diep, maar we vonden dat we het wel verdient hadden na al die kotsbussen)
En tja, wat er over gezegd en geschreven wordt is waar, compleet georienteerd op backpackers (witkoppen) overal patat, spaghetti en pizza.....(ja mam, ook happy pizza) Dus de eerste middag/avond zaten we hier ook vrij vervreemd en verwilderd ons broodje weg te happen!
En toen kwamen we onze belg uit de boot weer tegen; Andre en nog een heleboel andere mensen met hem!
Even later zaten we met al die mensen op een eiland, waar keiharde westerse muziek werd gedraaid, bier te drinken! Heel gezellig, maar als je dan om je heen kijkt en je ziet al die rumoerige britten en happy pizza(alles)etende mensen om je heen, dan krijg je een gek gevoel!
Na een slechte nachtrust en de ontdekking van nachtelijke kriebelbeestjes (KAKKERLAKKEN!) kwamen we er de volgende dag achter, dat ook Vieng Vang niet onze plek is... Maar het was er ZOOOOOOOOOOOooo mooi, dat we niet weg konden. Dus zijn we er die dag op een scooter vandoor gegaan! Heel gaaf, we zijn in een loei van een pikdonkere grot geklommen en hebben een bluelagoon gezien!
Na een (nog veel) slechtere nachtrust (sander kroop om het uur naar de plee en de salamanders die een nogal luidde manier van communiceren hebben), hebben we het rustig aangedaan in de hangmat op ons bamboehutjebalkon!
Jaajaaa de volgende dag hebben we gedaan waarvoor iedereen naar Vang Vieng komt (niet het feesten, niet het zuipen en niet het happy-pizza eten)maar, voor het TUBEN! In een tractorbinnenband de rivier af stromen! Dus vrij relaxed en een paar huidtinten roder, hebben we Vang Vieng overleeft!

En toen gingen we naar Vientane (hoofdstad), waar we nu zijn en vanavond al weer zullen vertrekken om de nachtbus naar Pakse te nemen!
Vanmorgen hebben we al heel wat gedaan (tis nu 16.00) zoals onze visa verlengd en naar het Buddhapark geweest, waar heleeeee bizarre en rare grote beelden uit het boeddhisme en hindoeisme staan, foto's volgen later. (mirna, ook een beeld van een vrouwachtige met vet veel en lang haar!)

nu gaan we nog even chillen in dit met aircolucht gevulde hok, voordat we weer worden afgevoerd door een ellendige laotiaanse bus!
Het is hier namelijk echt verschrikkelijk heet, echt HEET!
(Gisteren trouwens, was het zo warm dat we ons met zakken chips in onze kamer hebben opgesloten en onder het genot van een exploderende ventilator en gescoorde satelite TV, stomme films hebben gekeken!)

Hopelijk beschikken we nog een keer over internet, zo niet; dan zullen we in Cambodja waarschijnlijk weer wat van ons laten horen! We willen namelijk oud en nieuw en een paar dagen daarna doorbrengen op de eilanden van de mekong! (geen internet en stroom)

Nogmaals heeeeel veel geluk en plezier met elkaar de komende dagen en geniet van de kou! Want da's ook weleens leuk :)
En bedankt weer voor alle leuke berichtjes!

DOEEE DOEEEEEEEEEI

Liefs, sander en daf!

  • 24 December 2007 - 09:35

    Jolien:

    Jaaaa jullie ook een fijne jaarwisseling ook al zal die een paar uur eerder zijn dan die van ons hier!! Die toeristische plekken die jullie omschrijven... poeh dat klinkt idd niet goed haha maar dan blijf je de rest wel meer waarderen moet je maar denken! Geniet ervan en zorg goed voor elkaar :) kus!

  • 24 December 2007 - 10:04

    Arno:

    Dag, dag Daf,

    Jullie gaan maar door...het ziet er steeds geweldig, exotisch en spannend uit. Ik hoop dat het vervolg van jullie reis naar wens zal verlopen.

    Van mij een heel mooi en goed 2008 gewenst en kom behouden thuis,

    Arno

  • 24 December 2007 - 11:36

    Mr Van:

    Joo Stelletje mafkezen, mooi om te zien dat et leuk is daar @ sander we missen je ook hoor. De duitsers beginnen los te komen, dus dat wordt als jij terug bent nog wel wat..

    Sander ik stuur je zo n mail met t nieuwe shirt ontwerp, en t sticker ontwerp.

    Spreek jullie snel weer, hele fijne kerst en oud en nieuw!

    Tot gauw!

  • 24 December 2007 - 11:36

    Will:

    Heeej daf en Sander , Fijne jaarwisseling alvast eh !!
    Haha weer een gaaf verhaal trouwens :)

  • 24 December 2007 - 12:20

    Annemiek:

    ha sander en daphne,

    tis hier winters, met rijp bedekte bomen en enige gladheid.vreemd idee denk ik in de tropen waar jullie verkeren. merk je nog iets van kerst of is waar jullie verkeren de wereld niet doordrenkt van christendom en of commercie?
    Jullie verhaal lees ik bij vanavond thuis.heb het nu een beetje te druk. Nu ben ik weer op de techniekweg ja nog steeds sander). Ik werk op alle drie de groepen sinds een kleine maand of twee dus ben voornamenlijk hier. Mien heeft net meegekeken naar de foto's op jullie site. En ze was zo als ze is de mindere dag kant dan . net vroeg ik haar of ze je nog iets te zeggen heeft. Ze verwikkeld je sander in haar eigen verhalen... Ze is je zeer beslist niet vergeten en vraagt of je als je terugkomt 'nog een keer wil koken op de eikenlaan voor ons'. weet je... jullie zitten in de grote weidse wondere wereld lijkt me geweldig met z'n twee. Ik beleef nu dit kleine speldeknopwereldje wat techniekweg heet ook als een enorme wereld die elke dag weer nieuwe wonderen kent. Contact verdiept zich en levert zoveel geluksmomentjes op. Het moment dat gerry luidkeels en gebarend kerstliedjes zingt omdat ik ze net zong. Margot die een portretfoto die ik van haar neem vastpakt en de hele dag niet meer loslaat daarbij zeggend foto... en ... kopen. Nee margotje cadeautje zing ik als in een liedje. Tja voor jou was dit dagelijkse kost. Voor mij een nieuwe wereld. Mooi hoor!
    Ik reageer later meer op jullie avonturen. vraag me af;vinden jullie het afen toe niet eng? Als je met niemand in n voor jullie bekende taal kan spreken ofzo? Of als je de weg niet weet? Of in formele situaties waarin je niet weet hoe je te gedragen?

    Annemiek

  • 24 December 2007 - 12:33

    Annemiek:

    een hele fijne kerst in de warmte op weg naar cambodja! En een fijne jaarwisseling om nooit te vergeten!

    Annemiek

  • 24 December 2007 - 16:57

    Marianne:

    Lieve Daf en Sander!

    Wat gaat het jullie goed allemaal man, zo klinkt het in iedergeval, en dat jullie volop aant genieten zijn, helemaal GOED! Waauw, weet je, jullie zien nu al die dingen al die ik in China hoop te zien: plaatselijke industrieen:) Die bamboehuissies op palen klinken me als muziek in de oren! haha:)
    Ik zie ook dat je gemaild hebt, die lees ik zo. Ik wens jullie ook zo'n heel goed nieuw jaar toe, en een onvergetelijke jaarwisseling!! Super dat jullie steeds schrijven, en ons beetje laten meegenieten op deze manier. Thanks!!!

    Blijf voorzichtig, maar geniet er niet minder van, dag lieverds!

    Groetjes, Marianne

  • 25 December 2007 - 00:45

    Jesss:

    Heee lieve sander en daf
    Wat hebben jullie weer te gekke verhalen. Wauw zeg.
    brrrrrrr kakkerlakken in jullie bed.En grote waarschijnlijk ook. Dat heb je hier dan weer niet.
    Het zou echt een aparte ervaring worden, kerst en oud en nieuw in de zon op mooie eilanden. Te gek toch. Hier word kerst gewoon gevierd, same as usual.Lekker warm bij de kachel en de kerstboom. Met stroom. Maar oud en nieuw zonder stroom is ook wel tof, lekker vuurtje erbij, cocktailtje... gaat helemaal goed komen zo te horen.
    Jullie maken echt toffe dingen mee!!! Ga zo door met verhalen schrijven en foto's plaatsen.

    Ik ga misschien nog naar Amsterdam met oud en nieuw.
    Verder heeft iedereen hier lekker vakantie.
    En nog een nieuwtje: Ik heb me vorige week ingeschreven, om in Juli voor 5 maanden naar Zuid Afrika te vertrekken voor school. Het gaat gewoon door!! Joehoe. Maar eerst heel erg genieten van jullie toffe verhalen.

    Hee een hele avontuurlijke kerst en oud en nieuw toegewenst!! En cheers zal ik zeggen!! Op veel geluk, lol en gezondheid tijdens jullie verdere reis!!

    knuffel jess


  • 27 December 2007 - 08:21

    Wilma:

    Hoi Daf en Sander,

    Bedankt voor weer een spannend reisverslag. Ik kan me niet voorstellen dat je daar in het verre Azië op die idiote luidruchtige westerlingen zit te wachten, maar ja, ook dat hoort bij zo'n verre reis. Kerstwensen hoef ik jullie niet meer te geven daar is het nu te laat voor, maar ik wens jullie wel alle geluk, liefde en gezondheid voor 2008 toe. En lieverds kom gezond weer terug.

    Groetjes en alvast een dikke nieuwjaars zoen vanuit Enschede.

  • 27 December 2007 - 09:58

    Jurma:

    jullie ook prettige kerstdagen en een **happy** 2008 ;)
    ik heb de foto,s nog gezien die vond ik wel leuk egt cool..:P
    en die ton waar jij (sander)BIJ STOND VAN ZAL DIT PASSEN TON VOND IK WEL lache :D
    maar ik ga weer dikke zoen voor allebij je nichtje jurma -xxx-

  • 28 December 2007 - 12:36

    Chris:

    Ook een fijne jaar wisseling gewenst, gr van de heren van groepie 3

  • 28 December 2007 - 16:03

    Ella En Oma:

    Jullie ook een fijne jaarwisseling en geniet maar van jullie avontuur. Als wij jonger waren deden we dat ook. Sander en Daphne ik hoop dat de buikloop minder wordt en tot ziens.

  • 30 December 2007 - 18:39

    Edna:

    GELUKKIG NIEUW JAAR!!!!!!!!!!!!!! XXXiez Eddepet

  • 31 December 2007 - 15:25

    Ria :

    Hoi Daphne en Sander,

    Geweldig verhaal!
    Fijne jaarwisseling en
    een heel gelukkig (kakkerlakloos)2008!!

    Groetjes

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Laos, Vientiane

Sander en Daphne

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 121
Totaal aantal bezoekers 36121

Voorgaande reizen:

07 Juli 2014 - 17 Augustus 2014

vamos colombia!

06 Augustus 2012 - 04 September 2012

Indonesie

17 Juli 2010 - 14 Augustus 2010

'Nokhoi Khor'

04 Oktober 2008 - 30 November -0001

Azië

30 November 2008 - 30 November -0001

Insha'Allah

30 November 2009 - 30 November -0001

Mojo

Landen bezocht: